13 december 2009

Kokat marknadschoklad.



10 kommentarer:

Anna sa...

Gott & enkelt =)

Mammamorin sa...

Jisses! Det skulle jag inte kunna!!
Kram

petra sa...

JO Lotta, enkelt.. bara röra & hälla i panna & kyla!!!!!!

Lena sa...

skulle jag inte våga göra....äter upp allt själv....redan innan jul men fint var det att titta på hihi kram

Cissi sa...

åh mums det kan jag ju göra till jul! Hade helt glömt bort dem ;)

Ingela sa...

Hej min lilla "Gullrumpa"
Såg fina granen genom fönstret!
Ni hann före..!!*skratt*

Ta en slörp kaffe med mig i morgon,så jag kan sparka igång måndagen...*ler*
Pöss!!

Pernilla sa...

mmm gott. vad har du för recept till det??

Petra sa...

Jag tyckte nog att det kunnat vart lite arrak i så nästa kok blir det lite sån essens i :)


Blanda i en gryta:
125g margarin
5 3/4 dl strösocker
1 3/4 dl vatten

Låt koka ihop i några minuter.

Sikta ihop:
6½ dl vetemjöl
4 dl florsocker
1 dl kakao

Blanda ihop allting och rör tills smeten blir jämn. Häll ut på ett bakplåtspapper. När det stelnat något så skär i kuber. Förvara svalt

Anna sa...

Ja arrak är nog gott att ha i =)Det ska jag också testa =)

Pernilla sa...

tack för att du la ut receptet, men blev ju lite ivrig och googlade fram ett så jag kunde göra på en gång. men det var samma som du la in ser jag nu. och attans var gott det var. farligt att göra så goda saker. kram och tack