08 september 2009

Härliga Ann Söderlund ger tips om hur man kan hotta upp sexlivet med sin partner.

Ett av tipsen är att kolla på sig själv naken i spegeln 10 gånger om dagen och säga “fasen vad jag är sexig och härlig”. Sedan när man slutat skratta hysteriskt så klär man på sig och går ut från toaletten och fortsätter kopiera papper eller har utvecklingssamtal eller vad man nu höll på med.

Sedan kan man även filma hela grejen, tycker Ann. Inte speglandet, utan den där grejen man gör med sin partner hemma.
Oooh, det ser jag verkligen fram emot:
- Jag tar fram videokameran! hojtar min man i denna påhittade historia. Sedan när han letat jättelänge efter den i troslådan, bilen och tvättstugan, och jag har kollat i bokhyllan, ugnen och skafferiet, så hittar jag slutligen en påse chips.
- Var det den vi letade efter? säger min man.
- Jag tror det, säger jag.

Vi äter lite chips och tittar på Seinfeld. Där har Elaine sex.

- Aha! Sex! ropar vi båda samtidigt, kastar den tomma chipspåsen och plockar fram videokameran som legat under soffan hela tiden. Äntligen kan vi köra igång!

Efter en halvtimmes pillande här och var är vi båda ganska varma och svettiga, men vi har fortfarande inte fått igång kameran. Fast det var den vi pillade på.
För tydligen behöver den laddas.

Det tar en timme ungefär.
Och vi tar en macka eller två.

Sedan är det dags! Först håller jag i kameran. Jag filmar en riktigt upphetsande närbild av min mans hårbotten. Sedan håller min man i kameran. Han filmar mig underifrån.
När man filmar någon underifrån ser de tjockare ut. Jag kanske inte borde ätit så mycket chips, tänker jag. Eller den där mackan.
Man får förresten även dubbelhaka om man blir filmad underifrån. Jag tänker på mig själv med dubbelhaka. Jag vill inte tänka på mig själv med dubbelhaka. Jag vill tänka på något sexigt.

Mmmm sex. Sex. Två som har sex. Två gånger två dubbelhakor, plus sex.

- Vad tänker du på, väser min man med sin ojvadjagärsexig-röst.
- Matte, svarar jag med min omjagöppnarmunnenförmycketblirhakornastörre-röst.

Därefter följer en trettio minuter lång film vi kan kalla Närbild på lår medan upprörda röster diskuterar huruvida Matte är ett skolämne eller grannen.

Och slutligen, när batterierna i kameran är slut, övergår vi till det hetaste av allt – vi häller tändvätska på filmen och eldar upp den. För vi kunde ändå inte komma överens om vilken teve vi skulle se våra nakna kroppsdelar på.
Jag ville se den på den lilla lilla 7 tums dvd-skärmen vi brukar ha i bilen och som till och med får teleteubbisarna att se nätta ut, och min man ville se den på 32 tummaren som får ett normalstort långfinger att se ut som en falukorv.

Kvar finns då Anns tips om att dricka skumpa, och att titta varandra i ögonen. Vi är bra på att dricka skumpa. Jättebra faktiskt.
Fast efter andra glaset brukar en av oss somna.
Och då blir det förstås inte så mycket av det där ögontittandet.